Ποια ΚΥΑ!!! Κανονικά πληρώνουν άπαντες διόδια σε Δροσοχώρι και Τύρια

Σε λειτουργία βρίσκονται από το πρωί της Πέμπτης, 14 Δεκεμβρίου, τα διόδια του σταθμού Παμβώτιδος ή αλλιώς διόδια του Δροσοχωρίου.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση Σπίρτζη - Τσακαλώτου βρίσκεται από την Πέμπτη σε πλήρη ισχύ για τα δεύτερα διόδια εντός ορίων του Νομού Ιωαννίνων, μαζί με τους νέους επίσης, σταθμούς Ευζώνων, Μέστης και Ιεροπηγής.

Συγκεκριμένα, θυμίζουμε εκτός από τη θέση σε λειτουργία των τεσσάρων σταθμών, η ΚΥΑ καθορίζει και το ύψος των διοδίων που θα εισπράττονται στους ανωτέρω μετωπικούς σταθμούς ωσότου τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύνολο των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων που χωροθετήθηκαν επί της Εγνατίας Οδού και των κάθετων σε αυτήν οδικών αξόνων.

Οι χρεώσεις σύμφωνα με την ΚΥΑ είναι ανάλογες της χιλιομετρικής απόστασης στην οποία αντιστοιχούν. Ενδεικτικά ο οδηγός ενός Ι.Χ. χρεώνεται για να μεταβεί από τα Γιάννενα στο Μέτσοβο, πέραν των καυσίμων του, με 1,20 ευρώ ανά διαδρομή στον σταθμό της Παμβώτιδας. Αντίστοιχα οι τιμές διοδίων είναι 1,80 ευρώ στους Ευζώνους, 1,70 ευρώ στη Μέστη και 2,10 ευρώ στην Ιεροπηγή.

Λόγω της ίδρυσης των νέων σταθμών μειώνεται το ύψος των διοδίων σε άλλους τρεις επειδή περιορίζεται η ζώνη την οποία «χρεώνουν». Πρόκειται για τους σταθμούς Τύριας, Μαλακασίου και Ιάσμου όπου ενδεικτικά για ένα Ι.Χ. θα χρεώνουν αντί για 2,40 ευρώ σήμερα, 2,10 ευρώ, 2,10 ευρώ και 1,90 ευρώ αντίστοιχα). Μειώνεται δηλαδή το κόστος των διοδίων για τους σταθμούς Τύριας και Μαλακασίου κάτι που αφορά εκατοντάδες Γιαννιώτες που ταξιδεύουν αντίστοιχα για την Ηγουμενίτσα και τα Γρεβενά ή βορειότερα.

Με τη θέση σε λειτουργία του σταθμού διοδίων του Δροσοχωρίου επιβεβαιώνεται το μέγεθος της πολιτικής απάτης του Υπουργείου Υποδομών που δια υπουργικής απόφασης, θέσπισε πολιτική απαλλαγής από τα διόδια πριν από λίγες μέρες. Θυμίζουμε πως για τα διόδια του Δροσοχωρίου προβλέπονταν βάσει της Υπουργικής Απόφασης Σπίρτζη, απαλλαγή για τους δημότες του Μετσόβου, ενώ για τα διόδια της Τύριας, προβλέπονταν απαλλαγή για όλους τους κατοίκους του Νομού Θεσπρωτίας.

Ούτε προς τη μία ούτε προς την άλλη πλευρά όμως, ξεκίνησε η εφαρμογή της Υπουργικής απόφασης και οι διερχόμενοι πληρώνουν κανονικά το τίμημα, αφού δεν υπήρξε ως σήμερα καμία πρόβλεψη ούτε για δηλώσεις εξαίρεσης ούτε για κατάρτιση μητρώου διερχόμενων αυτοκινήτων δικαιούμενων απαλλαγής.

Το εγκληματικό πολιτικά δε, και κατάφορα άδικο αν όχι παράνομο, είναι πως για την Εγνατία Οδό, στο κομμάτι του Μαλακασίου, δεν υπάρχει εναλλακτική οδός διέλευσης, κάτι που μπορεί και να συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία. Έτσι, όσοι οδηγοί θέλουν να μεταβούν από το Μέτσοβο προς τη βόρεια Ελλάδα υποχρεωτικά πρέπει να κινηθούν μέσω Εγνατίας.