«ΔΩΔΩΝΗ»: Μια πενταετία ανάπτυξης στη νέα εποχή της γαλακτοβιομηχανίας

Μια χρονική στιγμή με συμβολισμούς, επέλεξε η διοίκηση της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» να επικοινωνήσει με το κοινό της περιοχής, δια των μέσων μαζικής ενημέρωσης, στέλνοντας και ένα μήνυμα αισιοδοξίας για την τοπική οικονομία, την οποία στηρίζει η επιχείρηση.

Αυτό το μήνα συμπληρώνονται 5 χρόνια από τις ημέρες που η «ΔΩΔΩΝΗ» μπήκε σε μια νέα εποχή, με αντιδράσεις και εντάσεις, είναι γεγονός, λόγω των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης που ακολουθήθηκαν από τη συγκυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου – Κουβέλη. Τη φράση «νέα εποχή» χρησιμοποίησε στη διάρκεια δηλώσεών του ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Μιχάλης Παναγιωτάκης, έπειτα από μια σύντομη ενημέρωση που έκανε προς τους εκπροσώπους των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, το πρωί της Δευτέρας.

Σε ένα δυσμενές περιβάλλον για τις επιχειρήσεις αλλά και για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, μια Γιαννιώτικη βιομηχανική επιχείρηση διαπρέπει στην εξαγωγική δραστηριότητα και συντηρεί το εισόδημα των ντόπιων παραγωγών. Ο εξαγωγικός προσανατολισμός του ιδιωτικού μάνατζμεντ της «ΔΩΔΩΝΗΣ» τονίζεται με κάθε ευκαιρία, από τους διοικούντες την γαλακτοβιομηχανία και είναι χαρακτηριστικό πως η εταιρεία τα τελευταία πέντε χρόνια, δημιούργησε κωδικούς που απευθύνονται αποκλειστικά στις χώρες του εξωτερικού. Αυτό μπορεί να μην είναι ευρέως γνωστό, το αποκάλυψε όμως ο κ. Παναγιωτάκης: η crumpledcheesefeta, ελληνιστί η τριμμένη φέτα, είναι ένα αποκλειστικό εξαγώγιμο προϊόν της «ΔΩΔΩΝΗΣ».

Στη διάρκεια αυτής της πενταετίας, η εταιρεία επένδυσε στην ανανέωση του μηχανολογικού και τεχνολογικού της εξοπλισμού, πάνω από 15 εκατ. ευρώ, υλοποιώντας το μακρόπνοο επενδυτικό της πλάνο. Στηριζόμενη σε τρεις βασικούς πυλώνες, όπως σημείωσε στις δηλώσεις του ο κ. Παναγιωτάκης, η «ΔΩΔΩΝΗ» αύξησε το παραγωγικό της δυναμικό κατά 8-10%, προχώρησε σε προσλήψεις που αύξησαν το εργατικό της δυναμικό κατά 30% και δημιούργησε μια σειρά νέων κωδικών, ανταποκρινόμενη στον υψηλό ανταγωνισμό και διαβλέποντας τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Οι τρεις πυλώνες στους οποίους βασίστηκε η απόλυτα πετυχημένη πενταετία της StategicInitiatives στο τιμόνι της «ΔΩΔΩΝΗΣ», σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, είναι οι πιστοί παραγωγοί της «ΔΩΔΩΝΗΣ», το ανθρώπινο δυναμικό της και οι πιστοί καταναλωτές που δεν αλλάζουν εύκολα τα προϊόντα της γιαννιώτικης εταιρείας.

Η προάσπιση της ελληνικής κτηνοτροφίας είναι το βασικό μήνυμα που θέλησε να στείλει εκ μέρους της διοίκησης της «ΔΩΔΩΝΗΣ», ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος. Όπως τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης η σύσταση της διεπαγγελματικής για τη φέτα είναι μονόδρομος, για την υπεράσπιση του προϊόντος στο δύσκολο διεθνές οικονομικό περιβάλλον και κάλεσε να πλαισιώσουν την προσπάθεια πολιτείας και γαλακτοπαραγωγικών επιχειρήσεων και οι κτηνοτρόφοι γιατί είναι προς το συμφέρον τους, όπως είπε.

Οι τρέχουσες συνθήκες, δημιουργούν ιδιαίτερη αβεβαιότητα στην κτηνοτροφική κοινότητα και οι τιμές του γάλακτος στην Ελλάδα φέτος, έχουν μειωθεί κατά 3-5%. Η «ΔΩΔΩΝΗ» ωστόσο, συνεχίζει να πληρώνει κατά μέσο όρο υψηλότερες τιμές από την ευρύτερη αγορά, ως αναγνώριση και της υψηλότερης ποιότητας γάλακτος που προμηθεύεται. Ο κ. Παναγιωτάκης υποστήριξε πως πρόθεση της εταιρείας είναι να συνεχίσει την ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική προς τους συνεργάτες παραγωγούς της, τώρα μάλιστα που έχουν ομαλοποιηθεί και τα προβλήματα στη διαδικασία πληρωμής των παραγωγών που υπήρξαν τα πρώτα χρόνια.

«Η σχέση εταιρεία και παραγωγών διέπεται από ειλικρίνεια, αξιοπιστία, αξιοπρέπεια και από μια γνώση των νέων τεχνικών και των τεχνολογιών όσων αφορά την παραγωγή γάλακτος» σημείωσε το στέλεχος της «ΔΩΔΩΝΗΣ» εκφράζοντας τις ευχαριστίες του προς παραγωγούς για τη στήριξή τους και υποσχόμενος και για το 2018 ότι η «ΔΩΔΩΝΗ» θα είναι κοντά τους, όπως ήταν και τα προηγούμενα χρόνια.