ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Απεργία, μηνύσεις και αντεγκλήσεις για τις απολύσεις

Ένταση, αντεγκλήσεις και η συνέχεια στα δικαστήρια…

Αυτή ήταν η εικόνα που μύριζε μπαρούτι από νωρίς το πρωί της Πέμπτης, και η οποία επικρατούσε στο χώρο των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, χώρο συγκέντρωσης για την 24ωρη πανελλαδική απεργία που προκήρυξε το Πανελλήνιο συνδικάτο εργαζομένων στις μεταφορές, με κεντρικό αίτημα την ανάκληση των απολύσεων προσωπικού που γίνεται το τελευταίο διάστημα σε διάφορες Ανώνυμες Εταιρείες του ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα.

Στα Γιάννενα, οι απολύσεις ανέρχονται στις 10 και αφορούν έξι εισπράκτορες και τέσσερις συνδικαλιστές. Την ανάκληση των απολύσεων προβάλλοντας μόνο και αποκλειστικά αυτό το κομμάτι της διεκδίκησης της 24ωρης απεργίας, ζήτησαν σε δηλώσεις τους οι πρόεδροι της Ομοσπονδίας Συνδικάτων των Εργαζομένων στις μεταφορές Ελλάδας Θεμιστοκλής Αμπλάς αλλά και ο Αλέξανδρος Μπαλακέρας, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στις Μεταφορές Ηπείρου Κέρκυρας.

O πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρηγόρης Γκίκας ζήτησε κατ’ αρχάς συγγνώμη από το επιβατικό κοινό που ταλαιπωρήθηκε από την απεργία των εργαζομένων και ερωτηθείς σχετικά, έκανε γνωστό πως παρά το κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, κατατέθηκαν μηνύσεις. Δεν αμφισβήτησε συγκεκριμένα τη συμμετοχή τους σε αυτή που έκρινε ως απελπιστικά μικρή αλλά αποδοκίμασε την απόφαση για την παρακώλυση των συγκοινωνιών.

Ο κ. Γκίκας τόνισε και επανέλαβε πολλές φορές στις δηλώσεις του πως η πανελλαδική απεργία της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις μεταφορές απέτυχε, λόγω της μικρής συμμετοχής των εργαζομένων από τα Γιάννενα.

Λίγο αργότερα φτάσαμε και στο λόγο της 24ωρης απεργίας που δεν ήταν άλλος από την απόλυση προσωπικού. Έξι οι εισπράκτορες που απολύθηκαν λόγω της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κατά τον κ. Γκίκα. Και άλλοι τέσσερις εργαζόμενοι στους οποίους δεν αναφέρθηκε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ καθόλου. Θυμίζουμε απλά πως ο κ. Γκίκας πριν τα Χριστούγεννα όταν πρωτοακούστηκαν οι καταγγελίες των εργαζομένων για επικείμενες απολύσεις εργαζομένων μέσα στο 2018, τις αρνούνταν, παρ’ ότι είχαν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους τα έξοδα για τις αποζημιώσεις.

Ως προς τα άλλα αιτήματα της 24ωρης απεργίας, ο κ. Γκίκας επέμεινε αρκετά στο οικονομικό σκέλος, το οποίο οι εργαζόμενοι δεν τονίζουν. Περιέγραψε τον εργασιακό χώρο των ελληνικών υπεραστικών ΚΤΕΛ ως ένα ειδυλλιακό μέρος για να δουλεύουν οι Έλληνες, αφού λαμβάνουν 14 μισθούς και έχουν υποστεί ελάχιστες περικοπές στα μνημονιακά χρόνια, παρά την πτώση του τζίρου των λεωφορείων κατά περίπου 40%.

Τέλος, συμπαράσταση στους εργαζομένους και απαίτηση για ανάκληση των απολύσεων, εξέφρασε το Σωματείο Μετάλλου Ιωαννίνων που έδωσε το «παρών» στην κινητοποίηση.

(Το ρεπορτάζ δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Νέοι Αγώνες, στο φύλλο της Παρασκευής, 30/3/2018)

ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Απεργία, μηνύσεις και αντεγκλήσεις για τις απολύσεις

 

Ένταση, αντεγκλήσεις και η συνέχεια στα δικαστήρια…

Αυτή ήταν η εικόνα που μύριζε μπαρούτι από νωρίς το πρωί της Πέμπτης, και η οποία επικρατούσε στο χώρο των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, χώρο συγκέντρωσης για την 24ωρη πανελλαδική απεργία που προκήρυξε το Πανελλήνιο συνδικάτο εργαζομένων στις μεταφορές, με κεντρικό αίτημα την ανάκληση των απολύσεων προσωπικού που γίνεται το τελευταίο διάστημα σε διάφορες Ανώνυμες Εταιρείες του ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα.

Στα Γιάννενα, οι απολύσεις ανέρχονται στις 10 και αφορούν έξι εισπράκτορες και τέσσερις συνδικαλιστές. Την ανάκληση των απολύσεων προβάλλοντας μόνο και αποκλειστικά αυτό το κομμάτι της διεκδίκησης της 24ωρης απεργίας, ζήτησαν σε δηλώσεις τους οι πρόεδροι της Ομοσπονδίας Συνδικάτων των Εργαζομένων στις μεταφορές Ελλάδας Θεμιστοκλής Αμπλάς αλλά και ο Αλέξανδρος Μπαλακέρας, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στις Μεταφορές Ηπείρου Κέρκυρας.

O πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρηγόρης Γκίκας ζήτησε κατ’ αρχάς συγγνώμη από το επιβατικό κοινό που ταλαιπωρήθηκε από την απεργία των εργαζομένων και ερωτηθείς σχετικά, έκανε γνωστό πως παρά το κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, κατατέθηκαν μηνύσεις. Δεν αμφισβήτησε συγκεκριμένα τη συμμετοχή τους σε αυτή που έκρινε ως απελπιστικά μικρή αλλά αποδοκίμασε την απόφαση για την παρακώλυση των συγκοινωνιών.

Ο κ. Γκίκας τόνισε και επανέλαβε πολλές φορές στις δηλώσεις του πως η πανελλαδική απεργία της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις μεταφορές απέτυχε, λόγω της μικρής συμμετοχής των εργαζομένων από τα Γιάννενα.

Λίγο αργότερα φτάσαμε και στο λόγο της 24ωρης απεργίας που δεν ήταν άλλος από την απόλυση προσωπικού. Έξι οι εισπράκτορες που απολύθηκαν λόγω της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κατά τον κ. Γκίκα. Και άλλοι τέσσερις εργαζόμενοι στους οποίους δεν αναφέρθηκε ο ίδιος ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ καθόλου. Θυμίζουμε απλά πως ο κ. Γκίκας πριν τα Χριστούγεννα όταν πρωτοακούστηκαν οι καταγγελίες των εργαζομένων για επικείμενες απολύσεις εργαζομένων μέσα στο 2018, τις αρνούνταν, παρ’ ότι είχαν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους τα έξοδα για τις αποζημιώσεις.

Ως προς τα άλλα αιτήματα της 24ωρης απεργίας, ο κ. Γκίκας επέμεινε αρκετά στο οικονομικό σκέλος, το οποίο οι εργαζόμενοι δεν τονίζουν. Περιέγραψε τον εργασιακό χώρο των ελληνικών υπεραστικών ΚΤΕΛ ως ένα ειδυλλιακό μέρος για να δουλεύουν οι Έλληνες, αφού λαμβάνουν 14 μισθούς και έχουν υποστεί ελάχιστες περικοπές στα μνημονιακά χρόνια, παρά την πτώση του τζίρου των λεωφορείων κατά περίπου 40%.

Τέλος, συμπαράσταση στους εργαζομένους και απαίτηση για ανάκληση των απολύσεων, εξέφρασε το Σωματείο Μετάλλου Ιωαννίνων που έδωσε το «παρών» στην κινητοποίηση.