166 "όχι" στη συνένωση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου

166 υπογραφές μπαίνουν κάτω από το κείμενο που αποτελεί ως τώρα την ηχηρότερη παρέμβαση στον εν εξελίξει διάλογο… εντός ή εκτός εισαγωγικών… για τη συνένωση Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου.

166 μέλη ΔΕΠ του τοπικού ΑΕΙ από διάφορα τμήματα αντιδρούν στην επιχειρούμενη συνένωση και επικαλούνται λόγους εξέλιξης και ανάπτυξης του Γιαννιώτικου εκπαιδευτικού ιδρύματος οι οποίοι θα ανακοπούν σε περίπτωση συγχώνευσης με το ΤΕΙ Ηπείρου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής που απευθύνουν οι πανεπιστημιακοί στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, με θέμα «Επιχειρούμενη ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων».

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Οι υπογράφοντες καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην επιχειρούμενη ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιό μας. Κατά την υπερπεντηκονταετή διαδρομή του, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ακολούθησε συνεχώς ανοδική πορεία, κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες προσέλκυσης προσωπικού του υψηλότερου δυνατού επιπέδου και απέκτησε κύρος, που το οδήγησε σε αξιοζήλευτη θέση μεταξύ των Πανεπιστημίων της χώρας αλλά και διεθνώς. Η καταξίωση αυτή επιτεύχθηκε με πολύ μεγάλο μόχθο διδασκόντων και διδασκομένων και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ερευνητικές δραστηριότητες των μελών του. Η ενσωμάτωση του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιό μας όχι μόνο θα ανέκοπτε βίαια την ανοδική πορεία του Πανεπιστημίου μας για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά θα έπληττε καίρια το κύρος του και θα οδηγούσε σε υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών σε αυτό. Ταυτόχρονα θα το απαξίωνε στη συνείδηση της κοινωνίας, θα είχε οδυνηρές συνέπειες στην προσέλκυση ικανών στελεχών και φοιτητών στο άμεσο μέλλον και θα οδηγούσε σε απώλειες εκλεκτών μελών του.

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου ιδρύθηκαν και λειτουργούν με διαφορετικές προδιαγραφές, έχουν διαφορετικούς στόχους και διακριτούς ρόλους, στελεχώθηκαν με προσωπικό με τελείως διαφορετικά προσόντα, ανάλογα με τις επιδιώξεις τους και έχουν προγράμματα σπουδών με διαφορετικό προσανατολισμό.

Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο να ληφθούν βεβιασμένες αποφάσεις για ένα τόσο σημαντικό θέμα που θα κρίνει το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ήπειρο, χωρίς ανοικτές διαδικασίες, διαβούλευση και την έγκριση των Τμημάτων».