Μεταλλουργική Βιομηχανία Ηπείρου: Μετατάξεις παντού, εκτός από το Πωγώνι…

Τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, όχι στο εργοστάσιο του Πωγωνίου αλλά σε θέσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα που ανοίγουν τώρα, κάνει πράξη η κυβέρνηση και το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Είναι μια από τις λίγες κυβερνητικές δεσμεύσεις, απέναντι εν προκειμένω σε περίπου 60 εργαζόμενους της Μεταλλουργικής Βιομηχανίας Ηπείρου που υλοποιούνται με πράξεις, κι αυτό οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε.

Η Υπουργός Όλγα Γεροβασίλη είχε νομοθετήσει προ καιρού, το δικαίωμα της μετάταξης των εργαζομένων της Μεταλλουργικής που ίσχυε και παλιότερα αλλά είχε «παγώσει» τα τελευταία χρόνια, και η μεγάλη ανησυχία των εργαζομένων ήταν αν θα μπορέσουν να βρεθούν οι περίπου 60 θέσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, για να τους καλύψουν όλους.

Το θέμα αυτό λύθηκε, προφανώς με τη δέουσα πολιτική βούληση από κυβερνητικής πλευράς και οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες της Μεταλλουργικής μπορούν να υποβάλλουν αίτημα μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου του 2018 ηλεκτρονικά, στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., για τη μεταφορά τους σε θέσεις του Δημοσίου, καθορίζοντας τη σειρά προτίμησης.

Ανάμεσα στις θέσεις προορισμού είναι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, οι Δήμοι Ιωαννιτών, Κόνιτσας, Ζηρού και Αρταίων, το νοσοκομείο «Χατζηκώστα» και το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, η Περιφέρεια Ηπείρου, η Δημόσια Βιβλιοθήκη Κόνιτσας, το ΕΚΑΒ Ιωαννίνων και το Τελωνείο Κακαβιάς κ.α.

Οι θέσεις που προσφέρονται, υπάρχουν στο theseis metallourgiki.pdf

Παράπονο εξέφρασε μιλώντας το βράδυ της Τρίτης, στο κεντρικό δελτίο της ΒΗΜΑ Τηλεόραση, ο γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων της Μεταλλουργικής για το γεγονός ότι δεν υπήρξε ενδιαφέρον από το Δήμο Πωγωνίου, στα όρια του οποίου βρίσκεται το εργοστάσιο, να καλύψει ορισμένες από τις απαιτούμενες προς μετάταξη θέσεις. Είναι αλήθεια πως οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους δεν διαμένουν στην ευρύτερη, ακριτική περιοχή. Υπάρχουν όμως, περί τα 10 άτομα που λόγω της μόνιμης κατοικίας τους εκεί, θα διευκολύνονταν αν άνοιγαν θέσεις στο Δήμο Πωγωνίου.

Ο Δημήτρης Ντότης που είναι και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Πωγωνίου, μέμφθηκε τη δημοτική αρχή του Κώστα Καψάλη, ενώ εξήρε για παράδειγμα, το Δήμαρχο Αρταίων Χρήστο Τσιρογιάννη, ο οποίος έβγαλε δυο θέσεις για δυο εργαζόμενους που κατάγονται από την Άρτα.

Αυτό που τόνισε βέβαια ο κ. Ντότης, είναι πως η εξέλιξη της διαφαινόμενης πώλησης του εργοστασίου σε ιδιώτη, σε ευτελές μάλιστα τίμημα, δεν χαροποιεί κανέναν από τους εργαζόμενους. Αυτοί θέλουν το εργοστάσιο να συνεχίσει να παράγει, παραμένοντας ανοιχτό σε αυτή την εσχατιά της πατρίδας μας. Για τη συγκεκριμένη συνέχεια ωστόσο, αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η σημερινή συγκυβέρνηση.

Το πρόσφατο παρελθόν

Το μέλλον της βιομηχανίας του Κεφαλοβρύσου δεν φαινόταν ρόδινο, στα τελευταία χρόνια της μνημονιακής Ελλάδας, όταν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ από το 2012 ως το 2014 και πιο συγκεκριμένα η τότε Αναπ. Υπουργός Άμυνας Φώφη Γεννηματά, αντιμετώπιζαν τη Μεταλλουργική σα «φάντασμα». Στη διαπραγμάτευση της τότε κυβέρνησης με την τρόικα για τα ΕΑΣ, η Μεταλλουργική ήταν σα να μην υπήρχε. Το αποτέλεσμα; Η προδιαγεγραμμένη από τότε εκποίηση του εργοστασίου…

Η εκκαθάριση της συγκυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου στη Μεταλλουργική, μπορεί να πάγωσε από τον Κώστα Ήσυχο, όταν έγινε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά με τη φυγή των Λαφαζανικών από το κυβερνητικό σχήμα, ξεχάστηκε και αυτή η καλή ενέργεια. Ο Υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος είχε δηλώσει σε ανύποπτη στιγμή, πως το εργοστάσιο πάει για πώληση. Όπερ και γίνεται…

Τα 2 εκατ. ευρώ που λέγεται πως πρόσφερε στη μία και μοναδική προσφορά του διαγωνισμού, γνωστός ελληνικός όμιλος, ο οποίος δραστηριοποιείται στον κλάδο της μεταλλοβιομηχανίας, δεν πληρώνουν ούτε το σκραπ που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη μονάδα, λένε οι εργαζόμενοι. Αν η κυβέρνηση μπορέσει να πετύχει ένα καλύτερο τίμημα, απομένει να φανεί, αν και οι επιδόσεις των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στα τελευταία ντιλ τους για δημόσια «φιλέτα», δε συνηγορούν για κάτι τέτοιο…

Αν θα μπορούσε δε να διασφαλίσει τη συνέχιση λειτουργίας της βιομηχανίας στο Πωγώνι, θα ήταν ευχής έργον, αν και αυτό είναι ακόμα δυσκολότερο…