Ένας στους δύο μαθητές θα φάει σχολικά γεύματα στα Γιάννενα

Μειωμένο ενδιαφέρον για τα σχολικά γεύματα που πρόκειται να υλοποιήσει πιλοτικά φέτος, το Υπουργείο Εργασίας σε 46 δημοτικά σχολεία της Ηπείρου, καταγράφεται μέχρι στιγμής από τις δηλώσεις των γονέων, στα δημοτικά σχολεία του Νομού Ιωαννίνων.

Το Υπουργείο Εργασίας έθεσε ένα όριο ανάμεσα στους 2.680 και 2.700 μαθητές για το Νομό Ιωαννίνων. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ιωαννίνων ακολούθως, υπέδειξε τα σχολεία λαμβάνοντας υπόψιν πέραν του αριθμού των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής με γνώμονα το κοινωνικό κριτήριο. Περιοχές όπου δυνητικά υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, λόγω χαμηλής οικονομικής επιφάνειας του πληθυσμού, είχαν προτεραιότητα. Έτσι στο Νομό Ιωαννίνων, τα σχολικά γεύματα θα εφαρμοστούν στο 1ο, 2ο και 4ο Ειδικό, στο 3ο, 4ο, 6ο, 9ο, 10ο, 13ο και 24ο δημοτικό σχολείο, καθώς και στα δημοτικά σχολεία Αγίας Μαρίνας, 2ο Ανατολής, Ασβεστοχωρίου, Δροσοχωρίου, Κατσικά, Κουτσελιού, Λογγάδων, 1ο Μαρμάρων, Μπάφρας – Νεοκαισάρειας και 1ο Περάματος.

Μικρό το ενδιαφέρον στα Γιάννενα

Στη διάρκεια των προηγούμενων δύο εβδομάδων, ζητήθηκε από τους γονείς των μαθητών των συγκεκριμένων σχολείων, να δηλώσουν αν θέλουν να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα τα παιδιά ή όχι. Σε σύνολο 2.700 περίπου μαθητών των παραπάνω μονάδων, οι αιτήσεις που έγιναν είναι 1.510. Ενδεικτικά σε κάποια μεγάλα σχολεία του Νομού, με μαθητικό δυναμικό περί τα 300 παιδιά, οι δηλώσεις δεν ξεπέρασαν το 50%. Σε σχολείο με 280 μαθητές οι αιτήσεις είναι 80 και 30 για το ολοήμερο, σύνολο 110. Σε σχολείο της πόλης των Ιωαννίνων, σε υποβαθμισμένη μάλιστα γειτονιά, με 390 μαθητές, οι αιτήσεις δεν ξεπερνούν τις 160. Αντίθετα, μεγαλύτερο ενδιαφέρον υπήρξε από τους γονείς σχολείου στις παρυφές της πόλης, σε υποβαθμισμένη επίσης γειτονιά: σε σύνολο 194 μαθητών, οι αιτήσεις ανέρχονται στις 161!

Αν το πρόγραμμα απευθύνονταν μόνο στους μαθητές του ολοήμερου, οι αιτήσεις θα ήταν περισσότερες, εκτιμά ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Γρηγόρης Τζίμας, για το λόγο ότι η διαδικασία θα διεκπεραιώνονταν εσωτερικά και δεν θα υπήρχε ο φόβος του όποιου στίγματος προκαλεί στον περίγυρο του σχολείου, η συμμετοχή στο πρόγραμμα. Αν και αυτό είναι σχετικό, γιατί πολλές οικογένειες το αντιμετωπίζουν σαν μια κοινωνική παροχή που δεν απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο σε άπορους αλλά και σε οικογένειες με δύο εργαζόμενους γονείς.

Πώς προχωρά η διαδικασία;

Όσον αφορά τη διαδικασία, στα σχολεία που μετέχουν στο πρόγραμμα, έχουν οριστεί οι προβλεπόμενες τριμελείς επιτροπές, με την εισήγηση των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Μόνο σε ένα σχολείο, οι εκπαιδευτικοί δεν δέχτηκαν να απαρτίσουν την επιτροπή και εκεί υπάρχει μόνο ο διευθυντής. Ο δισταγμός των εκπαιδευτικών ξεκινά από τις υποχρεώσεις των ελέγχων στο φαγητό που θα παραλαμβάνουν από τους αναδόχους του έργου. Τη δουλειά αυτή δε μπορεί να την κάνει ένας εκπαιδευτικός και εφόσον δεν υπήρξε πρόβλεψη για πρόσληψη τραπεζοκόμων, η υλοποίηση του προγράμματος θα βασιστεί ουσιαστικά στην πρωτοβουλία των διευθυντών των σχολείων.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του κάθε σχολείου καλείται να ορίσει την τάξη ή τις τάξεις που θα γίνονται τραπεζαρίες μετά το τέλος του προγράμματος και από δω και στο εξής, αναλαμβάνουν οι τριμελείς επιτροπές τα περαιτέρω.

Από την άλλη, οι ανάδοχοι που θα παρασκευάζουν το φαγητό, έχουν κάνει προσφορές και ένα προσύμφωνο όσοι επιλέγηκαν, με το Υπουργείο Εργασίας. Δεν αποκλείεται όμως, αρκετοί από αυτούς να αρνηθούν να υπογράψουν τις συμβάσεις, οι οποίες παρεμπιπτόντως έχουν ισχύ ως τον ερχόμενο Δεκέμβριο, για το λόγο ότι υπάρχει απόκλιση ανάμεσα στο προκηρυγμένο έργο και το τελικό αντικείμενο. Δηλαδή, όταν έκανε την προσφορά ένας επιχειρηματίας για ένα σχολείο λογάριαζε για 300 μερίδες, για παράδειγμα. Όταν όμως, ο όγκος του έργου μειώνεται στο μισό ή και λιγότερο, είναι πιθανό ο επιχειρηματίας να επανεκτιμήσει το συμφέρον του από το έργο και να εγκαταλείψει το προσύμφωνο.

Στα ζητήματα αυτά καλείται να απαντήσει το Υπουργείο Εργασίας το επόμενο διάστημα κι ενώ πολλοί γονείς αναμένουν πως από μέρα σε μέρα, θα αρχίσει η υλοποίηση του προγράμματος.

Τέλος, το πώς εμπλέκεται το Υπουργείο Εργασίας στην σχολική διαδικασία, είναι ένα ερώτημα. Το εν λόγω Υπουργείο είχε τα κονδύλια για την κοινωνική πολιτική και επέλεξε το συγκεκριμένο τρόπο να τα διαθέσει. Καλός ή κακός, θα κριθεί…